You are currently viewing מהו תפקידן של יחידות היס"מ? (ספינת הדגל של הכביש הבטוח)

מהו תפקידן של יחידות היס"מ? (ספינת הדגל של הכביש הבטוח)

על מנת שהנסיעה בכבישים תהיה כמה שיותר בטוחה וחפה מסיכונים או ממפגעים, חשוב להישאר עם היד על הדופק ולערוך סיורים בכבישי הארץ השונים, לאתר ולפנות מפגעים, לתקן שילוט שנפל, לסתום בורים שנפערו בכביש ובאופן כללי לספק מענה למשתמשים השונים בדרכים. כיום אלו הן יחידות היס"מ שמפטרלות על הכביש במרבית שעות היום במטרה לסלק מפגעים, לעזור לנהגים שנקלעים לבעיה, למנוע עיכובים לתנועה ובעיקר לסייע במקרים של תאונות דרכים.

יחידות היס"מ של הכביש הבטוח – מהן בדיוק?

יס"מ אלו הם ראשי התיבות של יחידות סיוע מרחביות. מדובר בסמל המסחרי של חברת הכביש הבטוח ולא בכדי, אלו הן משאיות הכוללות צוות של שלושה אנשים, המזוודות בציוד רב כך שהצוות יכול לסייע בפתרון בעיות רבות בהן נתקל בזמן אמת. צוותי היס"מ הנם מיומנים ובעלי הכשרה ולכן יש להם את הידע והניסיון הנדרשים כדי לטפל בבעיות שונות, להסיר מפגעים בכביש ובכך לאבטח את המשתמשים בו ככל הניתן.

כיצד יחידות היס"מ יעזרו לכם?

יחידות סיוע מרחביות מפטרלות בכבישים ומספקות מענה לסוגים שונים של בעיות. כך למשל צוותי היס"מ יכולים לסייע לנהגים שנגמר להם הדלק במהלך הנסיעה באופן לא צפוי, או לכאלו ששכחו או לא הספיקו למלא את המכל של המכונית לפני שיצאו לדרכם. כמו כן, לצוותים ישנו אספלט קר כך שהם יכולים לסתום בורות שנפערו לפתע בכביש. בנוסף, הם מצוידים בחומרים אשר סופגים שמן, אותם הם יכולים לפזר על הכביש במקרים של תאונות דרכים. בתמצית: יחידות הסיוע המרחביות יכולות לטפל ולהסיר סוגים שונים של מפגעים במקצועיות ומיומנות. יחידות אלו פועלות במרחבים שונים עבור חברת נתיבי ישראל במסגרת המכרזים המפורסמים.

מה כלול בשירות?

אם כן, כל יחידה שכזו כוללת משאית עם שלושה אנשי צוות. יחד הם מפטרלים במסלולים שנקבעו מראש, בשעות היום בעיקר, ומאתרים ליקויים לאורכו של הכביש. בלילה עליהן להיות מוכנות להגיב לקריאות והן מנוהלות על ידי מנהל שירות או מנהל אזורי אשר מקבל את פניות הציבור ומפנה אותן אליהן. העובדה כי יחידות אלו כוללות ציוד מקצועי וכלי עבודה מאפשרת להן לספק מעין "עזרה ראשונה" ולמזער את הסיכונים אליהם עשויים להיחשף המשתמשים בדרך, במידה משמעותית.

חברת הכביש הבטוח גאה ביחידות הסיוע המרחביות שכן הן נחשבות לספינת הדגל שלה. יחידות אלו מציעות יתרונות רבים והן יכולות לספק שירות בפריסה ארצית בהתאם לכל צורך ומטרה.