You are currently viewing אחזקה ובטיחות בכביש

אחזקה ובטיחות בכביש

לצערנו, בשנים האחרונות תאונות דרכים הפכו לתכופות יותר ויותר, ובכל יום אנו שומעים על נפגעים חדשים. הסיבה לכך יכולה להיות הן בגלל טעות אנוש של אחד הנהגים, או בגלל תשתית רעועה באיזור אשר גרמה לתקלה ברכב. במקרה זה, חשוב לשמור על תחזוקה נכונה וראויה של כבישי ישראל אשר פועלים בפיקוח של משרדים ממשלתיים.

איך לשמור על בטיחות בכביש?

כאשר נערכות עבודות בכביש הן בדרך כלל נערכות בזמן שבו הכבישים אינם פעילים, כמו בשעות הלילה המאוחרות, כאשר יש מעט נהגים על הכביש. אבל מה עושים גם כאשר יש פעילות בכביש? איך מונעים מאנשים להיכנס למקומות לא רצוים? הדרך הראשונה והפשוטה ביותר היא באמצעות מחסומים בכביש. בדומה לאמצעי מיגון אחרים כמו שערים חשמליים, מחסומים עוזרים למנוע מכניסת כלי רכב לא רצויים לתוך האזור. בדרך כלל מדובר במחסומים פשוטים אך חזקים, אשר נוחים לשימוש בכל שלב. כמובן ששלב התחזוקה אינו ארוך במיוחד, ולכן צריך להשתמש בחוסמים שהם ניידים וקלים לפירוק והרכבה.

עבודות תחזוקה, גם אם הן נעשות בשעות הלילה, כל הנראה יובילו לפקקים וכן חסימת כבישים מרכזיים, שכן גם בשעות אלה, עדיין יש נהגים על הכביש. כמובן שצמצום התנועה על הכביש היא קריטית על מנת לסיים את עבודות התחזוקה, ולכן חייב להיות פקח מקצועי אשר יפקח על התנועה בכל שלב. פקח או אפילו מספר פקחים יוכלו להקפיד על תנועה סדירה אשר מצד אחד לא תפגע בתנועת הכביש, אך מהצד השני, לא תפגע בעבודות.

כאשר העבודות נערכות באמצע הלילה, לרוב אין תאורה טבעית, ובמקומות מסוימים, אפילו אין תאורה בכלל. לשם כך, חשוב להביא גופי תאורה גדולים אשר יסמנו מרחוק לנהגים שיש עבודות בכביש. חשוב מאוד כמובן שהאורות לא יהיו חזקים מידי כדי שהם לא יסנוורו את הנהגים, שכן אנו לא רוצים שיתרחשו תאונות לא רצויות אך גם חשוב להזהיר את הנהגים. לשם כך צריך למצוא חברה אשר תספק את כל השירותים האלה.

כדאי לזכור שישנם מספר אמצעי תאורה שונים, שעליהם להיות מתאימים לסוג הכביש ולכמות התנועה שבה הם נמצאים. כך למשל, אם מדובר בכביש צדדי ואינו סואן, ניתן להשתמש רק בגוף תאורה אחד כמו שלט, אך אם מדובר בכביש ראשי, עדיף שיהיו כמה שיותר גופי תאורה כדי שיראו זאת מרחוק. בין היתר תוכלו למצוא עגלות מוארות, שילוט, מערכות תאורה ניידות וכדומה.

לסיכום, עבודות בכביש ותחזוקה שוטפת הם היבטים חשובים שצריכים להיות מפוקחים בכל שלב, על מנת למנוע רכבים זרים להיכנס לשטח הבניה ועל מנת לשמור על בטיחות הנהגים, וכתוצאה מכך חשוב להשתמש בכל האמצעים שברשותינו בשביל להבטיח את הבטיחות בכבישים.